Privacy en Cookies

Voor een volledige werking plaatst deze website cookies op uw computer. Daarnaast worden cookies geplaatst voor het bijhouden van bezoekersgedrag binnen Google Analytics. Deze informatie helpt ons bij het verbeteren van onze website. De cookies bevatten anonieme informatie en blijven maximaal 2 jaar in uw browser aanwezig.

Naar de inhoud
U bevindt zich hier:

Elf sterke merken en wat we daarvan kunnen leren

Elf sterke merken en wat we daarvan kunnen leren

Nederland doet het consequent goed in rankings op het gebied van openbaar bestuur en publieke organisatie. Toch zitten we volgens bestuurskundige Paul ’t Hart (Universiteit Utrecht) al twintig jaar in een onproductieve kramp: we doen het goed, maar voelen ons er slecht bij. De oplossing? Minder focussen op wat fout gaat, maar veel meer leren van succesvolle organisaties.

Afbeelding bij Werken aan inzetbaarheid

Over dit onderwerp vindt u op deze pagina:

  • een kort artikel met de belangrijkste resultaten en aanbevelingen
  • een uitgebreid(er) artikel

Uitgelicht

Achtergrond

Artikelen

Over dit thema

Het WERKcongres is een initiatief van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en wordt georganiseerd door ICTU, InternetSpiegel (kennis- en uitvoeringspartner). Het congres richt zich op leidinggevenden en beleidsmakers op het gebied van arbeid en organisatie in de publieke sector.

Centraal staan de belangrijkste resultaten van het WERKonderzoek en andere toonaangevende studies over werken in en aan overheidsorganisaties. Het WERKonderzoek is de vervanger van het tweejaarlijkse Personeels- en Mobiliteitsonderzoek. Het WERKonderzoek is in 2019 in samenwerking met het CBS onder bijna 100.000 ambtenaren afgenomen.