Privacy en Cookies

Voor een optimale werking plaatst deze website cookies op uw computer. Daarnaast worden cookies geplaatst voor het bijhouden van bezoekersgedrag met behulp van Matomo Software. Deze informatie helpt ons bij het verbeteren van onze website. De cookies bevatten anonieme informatie (uw IP-adres wordt geanonimiseerd) en de logfiles worden maximaal een half jaar bewaard.

Naar de inhoud
U bevindt zich hier:

Verdien het contact met de burger

Afbeelding rapport Verdien het contact met de burger

Auteur(s): Arjan Widlak en Rik Peeters

Kafkabrigade

Rapport | Juli 2015 (47 pagina's)

Toelichting

Onder welke voorwaarden kunnen oplossingsteams (of: Kafka-teams) bij publieke dienstverlenende organisaties problemen in de dienstverlening aanpakken voor burgers die tussen wal en schip vallen? Om deze vraag te beantwoorden heeft de Kafkabrigade interviews gehouden met een groot aantal oplossingsteams en hun leidinggevenden, onder meer bij UWV, IND, DUO, en de Belastingdienst en gemeenten. Ook is de interne documentatie van deze organisaties bestudeerd en is bestaande literatuur over het onderwerp geraadpleegd.