Privacy en Cookies

Voor een volledige werking plaatst deze website cookies op uw computer. Daarnaast worden cookies geplaatst voor het bijhouden van bezoekersgedrag binnen Google Analytics. Deze informatie helpt ons bij het verbeteren van onze website. De cookies bevatten anonieme informatie en blijven maximaal 2 jaar in uw browser aanwezig.

Naar de inhoud
U bevindt zich hier:

Meting aanbod digitale dienstverlening 2017

Afbeelding rapport Meting aanbod digitale dienstverlening 2017

Auteur(s): Pouya Zarbanoui, Alice Gianolio en Martin Eikenboom

Deloitte

Rapport | September 2017 (47 pagina's)

Toelichting

In het regeerakkoord is als belangrijke doelstelling opgenomen dat de dienstverlening door de overheid dient te verbeteren en dat burgers en bedrijven uiterlijk in 2017 digitaal zaken moeten kunnen doen met de overheid. In het overheidsbrede programma ‘Digitaal 2017’ werken de ministeries van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en Economische Zaken (EZ) nauw samen met de andere overheidsorganisaties om deze doelstelling van het kabinet te realiseren.

Om de staat van de digitale dienstverlening in beeld te brengen, is voor het vierde jaar op rij de digitale volwassenheid van de meest gebruikte producten voor burgers en bedrijven van de medeoverheden onderzocht en dit betreft de laatste meting in het kader van het programma Digitaal 2017. Voor de rijksorganisaties is dit de derde meting van de digitale volwassenheid van de meest gebruikte producten. De digitale beschikbaarheid van de meest gebruikte producten is voor medeoverheden en rijksorganisaties voor de tweede maal onderzocht.

Zie ook: