Privacy en Cookies

Voor een optimale werking plaatst deze website cookies op uw computer. Daarnaast worden cookies geplaatst voor het bijhouden van bezoekersgedrag met behulp van Matomo Software. Deze informatie helpt ons bij het verbeteren van onze website. De cookies bevatten anonieme informatie (uw IP-adres wordt geanonimiseerd) en de logfiles worden maximaal een half jaar bewaard.

Naar de inhoud
U bevindt zich hier:

Gebruik van Nederlandse elektronische overheidsdiensten in 2006

Afbeelding rapport Gebruik van Nederlandse elektronische overheidsdiensten in 2006

Auteur(s): J. van Dijk, M. Hanenburg en W. Pieterson

ICT en Overheidsorganisaties

Rapport | November 2006 (118 pagina's)

Toelichting

In dit onderzoek staan het gedrag en de wensen van de Nederlandse burger ten aanzien van elektronische of digitale diensten van de overheid centraal. De Nederlandse burger heeft een positieve houding ten aanzien van elektronische dienstverlening van de overheid. De positieve houding is sterker naarmate men jonger en hoger opgeleid is en naarmate de computer en internetervaring groter zijn. Er is een groot verschil tussen het willen gebruiken en het daadwerkelijk gebruiken van elektronische diensten van de overheid. Dit geeft beleidsruimte om elektronische dienstverlening te verbeteren. Het aanbod moet beter afgestemd worden op de wensen van burgers. Veel elektronische overheidsdiensten blijken niet bekend bij de burgers. Dit geldt vooral voor diensten van Nederlandse gemeenten.