Privacy en Cookies

Voor een volledige werking plaatst deze website cookies op uw computer. Daarnaast worden cookies geplaatst voor het bijhouden van bezoekersgedrag binnen Google Analytics. Deze informatie helpt ons bij het verbeteren van onze website. De cookies bevatten anonieme informatie en blijven maximaal 2 jaar in uw browser aanwezig.

Naar de inhoud
U bevindt zich hier:

Effecten van toptakenwebsites en elf tips om het aandeel digitale transacties te verhogen

Afbeelding rapport Effecten van toptakenwebsites en elf tips om het aandeel digitale transacties te verhogen

Auteur(s): Pieter Pinxten en Rick Koopman

GBBO

Rapport | November 2014 (97 pagina's)

Toelichting

Er is sprake van toenemende digitalisering van de overheidsdienstverlening. Vanuit die ontwikkeling kiezen steeds meer gemeenten voor een toptakenwebsite. Een toptakenwebsite is in het algemeen primair gericht op dienstverlening, en zet de vraag van de klant, burger of inwoner centraal. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) heeft GBBO gevraagd onderzoek te doen naar de toegevoegde waarde van toptakenwebsites voor digitale dienstverlening door gemeenten. Uit de resultaten blijkt dat veel gemeenten met een toptakenwebsite nog belangrijke stappen moeten zetten om ook daadwerkelijk de digitale dienstverlening op een hoger plan te tillen. Het rapport doet suggesties aan gemeenten om meer resultaat te behalen met digitale dienstverlening.