Privacy en Cookies

Voor een optimale werking plaatst deze website cookies op uw computer. Daarnaast worden cookies geplaatst voor het bijhouden van bezoekersgedrag met behulp van Matomo Software. Deze informatie helpt ons bij het verbeteren van onze website. De cookies bevatten anonieme informatie (uw IP-adres wordt geanonimiseerd) en de logfiles worden maximaal een half jaar bewaard.

Naar de inhoud
U bevindt zich hier:

e-Overheid vanuit het perspectief van de burger

Afbeelding rapport e-Overheid vanuit het perspectief van de burger

Auteur(s): Hans van Vliet, John Schattorie en Daniël Charite

Deloitte Consulting BV

Rapport | September 2013 (28 pagina's)

Toelichting

De adoptie van e-overheid houdt geen gelijke tred met de groep van B2C e-services (e-diensten van bedrijven aan consumenten). Burgers gebruiken wel veel commerciële initiatieven, maar stappen minder enthousiast over op de e-diensten van de overheid. Daarbij valt op dat de huidige e-Overheid sterk aanbodgericht is. Er wordt vooral geredeneerd van binnen naar buiten. Het potentieel van burgers en bedrijven bij het inrichten en uitvoeren van e-overheid wordt (nog) te weinig benut. In deze whitepaper stelt Deloitte het perspectief van burger en bedrijf dan ook bewust centraal.