Privacy en Cookies

Voor een volledige werking plaatst deze website cookies op uw computer. Daarnaast worden cookies geplaatst voor het bijhouden van bezoekersgedrag binnen Google Analytics. Deze informatie helpt ons bij het verbeteren van onze website. De cookies bevatten anonieme informatie en blijven maximaal 2 jaar in uw browser aanwezig.

Naar de inhoud
U bevindt zich hier:

E-government: de vraagkant aan bod

Afbeelding rapport E-government: de vraagkant aan bod

Auteur(s): Frank Bongers, Christiaan Holland, Rob Bilderbeek en Rens Vandeberg

Dialogic

Rapport | Mei 2001 (73 pagina's)

Toelichting

De directie Informatiebeleid Openbare Sector van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) heeft 'Dialogic: innovatie & interactie' verzocht te onderzoeken welke wensen en verwachtingen er leven onder ‘de burger’ over een elektronische overheid. Als gevolg van de opkomst van nieuwe informatie- en communicatietechnologieën (ICT) kunnen overheidsinstellingen steeds meer diensten digitaal aanbieden. Democratische processen, zoals verkiezingen en discussies over actuele, politieke problemen, kunnen ook ondersteund worden met ICT. Tegen deze achtergrond speelt op BZK de vraag welke verwachtingen ‘de burger’ zelf koestert ten aanzien van een elektronische overheid. In dit onderzoek proberen we dat te achterhalen door ‘de burger’ zelf aan het woord te laten, kortom: de vraagkant aan bod.