Privacy en Cookies

Voor een optimale werking plaatst deze website cookies op uw computer. Daarnaast worden cookies geplaatst voor het bijhouden van bezoekersgedrag met behulp van Matomo Software. Deze informatie helpt ons bij het verbeteren van onze website. De cookies bevatten anonieme informatie (uw IP-adres wordt geanonimiseerd) en de logfiles worden maximaal een half jaar bewaard.

Naar de inhoud
U bevindt zich hier:

Dienstverlening verbeteren met Big Data

Afbeelding rapport Dienstverlening verbeteren met Big Data

Auteur(s): C. van der Weerdt en A. de Vries

TNO

Rapport | Juli 2014 (70 pagina's)

Toelichting

Big Data kan worden ingezet ten behoeve van de dienstverlening aan burgers. In het bedrijfsleven wordt Big Data al regelmatig toegepast in dienstverleningsprocessen. In opdracht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft TNO een verkennend onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van Big Data voor het openbaar bestuur, specifiek voor gemeenten, om de dienstverlening aan burgers te verbeteren. Hierbij komen de volgende Big Data concepten aan bod: Profiling, Predictive analytics, Sociale media monitoring, Omnichannel klantcontact, Semantisch web, Process mining.