Privacy en Cookies

Voor een volledige werking plaatst deze website cookies op uw computer. Daarnaast worden cookies geplaatst voor het bijhouden van bezoekersgedrag binnen Google Analytics. Deze informatie helpt ons bij het verbeteren van onze website. De cookies bevatten anonieme informatie en blijven maximaal 2 jaar in uw browser aanwezig.

Naar de inhoud
U bevindt zich hier:

De kwaliteit van de overheidsdienstverlening 2014

Afbeelding rapport De kwaliteit van de overheidsdienstverlening 2014

Auteur(s): Peter Kanne, Bianca de Haan en Marion Holzmann

i&o research

Rapport | Januari 2015 (70 pagina's)

Toelichting

Om inzicht te krijgen in de waardering voor de dienstverlening van de overheid heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) in 2008 het onderzoek ‘Kwaliteit van de overheidsdienstverlening’ laten uitvoeren. Het onderzoek is in 2009, 2010 en 2013 herhaald (in 2013 in opdracht van de Nationale Ombudsman). De ministeries van Binnenlandse Zaken en Economische Zaken hebben in 2014 opdracht gegeven dit onderzoek opnieuw uit te voeren. Door de herhaalmetingen wordt getoond hoe de waardering van burgers en ondernemers over de overheidsdienstverlening zich ontwikkelt.