Privacy en Cookies

Voor een volledige werking plaatst deze website cookies op uw computer. Daarnaast worden cookies geplaatst voor het bijhouden van bezoekersgedrag binnen Google Analytics. Deze informatie helpt ons bij het verbeteren van onze website. De cookies bevatten anonieme informatie en blijven maximaal 2 jaar in uw browser aanwezig.

Naar de inhoud
U bevindt zich hier:

Centrale registratie van contactgegevens

Afbeelding rapport Centrale registratie van contactgegevens

Auteur(s): Dieter Verhue en Stefan Rutten

Kantar Public

Rapport | Oktober 2018 (28 pagina's)

Toelichting

Een onderzoek naar de houding van burgers en ondernemers ten aanzien van het centraal registreren van contactgegevens. In het Regeerakkoord is afgesproken dat de regering wil overgaan tot het centraal registreren van e-mailadressen. Eén van de uitgangspunten voor dit onderzoek is dat de contactgegevens vrijwillig geregistreerd worden. Overheidsinstanties mogen gebruik maken van deze contactgegevens voor aanvullende dienstverlening. Formele berichten (bijvoorbeeld de belastingaanslag, een boete, een vergunning) zullen altijd nog per post, en een deel via MijnOverheid, blijven worden verzonden. Voor andere communicatie (bijvoorbeeld mededelingen voor de buurt, opvraag van informatie) onderzoekt de overheid hoe dit makkelijker kan en hoe de overheid de burger en ondernemers eenvoudig en snel kan benaderen.