Privacy en Cookies

Voor een volledige werking plaatst deze website cookies op uw computer. Daarnaast worden cookies geplaatst voor het bijhouden van bezoekersgedrag binnen Google Analytics. Deze informatie helpt ons bij het verbeteren van onze website. De cookies bevatten anonieme informatie en blijven maximaal 2 jaar in uw browser aanwezig.

Naar de inhoud
U bevindt zich hier:

Burgers tussen wal en schip: het voorkomen en oplossen van knelpunten bij de (digitale) overheid

Afbeelding rapport Burgers tussen wal en schip: het voorkomen en oplossen van knelpunten bij de (digitale) overheid

Auteur(s): Marieke Hollander, Henri Faun, Jos Jooren en Sophie Doove

Panteia

Rapport | Maart 2015 (43 pagina's)

Toelichting

Dienstverlening van overheidsinstanties wordt steeds meer digitaal door burgers afgenomen. Bij digitale dienstverlening worden burgers echter ook geconfronteerd met (persoons)gegevens die verkeerd in overheidssystemen kunnen staan. Panteia heeft in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties onderzocht welke fouten, knelpunten en vormen van fraude bij de verwerking en registratie van gegevens voorkomen, wat de oorzaken zijn en hoe deze knelpunten beter voorkomen en opgelost kunnen worden.