Privacy en Cookies

Voor een volledige werking plaatst deze website cookies op uw computer. Daarnaast worden cookies geplaatst voor het bijhouden van bezoekersgedrag binnen Google Analytics. Deze informatie helpt ons bij het verbeteren van onze website. De cookies bevatten anonieme informatie en blijven maximaal 2 jaar in uw browser aanwezig.

Naar de inhoud
U bevindt zich hier:

Burgers over de digidrempel heen? Hoe kunnen burgers verleid worden tot meer digitale interactie met de overheid?

Afbeelding rapport Burgers over de digidrempel heen? Hoe kunnen burgers verleid worden tot meer digitale interactie met de overheid?

Auteur(s): Peggy Timmermans, Elmara Bemer, Wolfgang Ebbers en Sibolt Mulder

TNS NIPO

Rapport | September 2014 (81 pagina's)

Toelichting

TNS NIPO heeft in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een onderzoek uitgevoerd naar de vraag hoe de burger te verleiden tot digitaal contact met de overheid. De mate waarin burgers en bedrijven gebruikmaken van digitale kanalen groeit explosief. In internationaal perspectief hoort Nederland bij de absolute wereldtop wat internetpenetratie en het gebruik van e-commerce betreft. Ook het online zakendoen met overheden neemt een hoge vlucht. Echter, de groei van het digitaal zaken regelen met overheden gaat naar de wens van de rijksoverheid nog niet snel genoeg. Dat was dan ook de achterliggende vraag van dit onderzoek: op welke manier kan een (nog) snellere groei bevorderd worden?