Meting aanbod digitale dienstverlening 2015

Eindrapport meting aanbod medeoverheden 2015

Deloitte

Auteur(s): Pouya Zarbanoui, Sunaina Braam en Martin Eikenboom

In het regeerakkoord is als belangrijke doelstelling opgenomen dat de dienstverlening door de overheid beter moet. Burgers en bedrijven kunnen uiterlijk in 2017 digitaal zaken kunnen doen met de overheid. In het overheidsbrede programma Digitaal 2017, werken de ministeries van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en Economische Zaken nauw samen met de andere overheidsorganisaties, om deze doelstelling van het Kabinet te realiseren.

Om in beeld te krijgen hoe het staat met de digitale dienstverlening, heeft Deloitte voor het tweede jaar op rij de digitale volwassenheid van de meest gebruikte producten voor burgers en bedrijven bij de medeoverheden onderzocht. Daarbij is per organisatie en per overheidsproduct vastgelegd op welke manier het product digitaal aangeboden wordt.